söndag, oktober 29, 2006

Operation Poseidon - summering vecka 43

Det har varit en bra vecka, både resultat- och aktivitetsmässigt. Jag har tappat ytterligare ett kilo, och hamnade på 86kg. Jag håller fortfarande ingen speciell diet bortsett från att äta lite mindre än vanligt. Dock gjorde jag en special då jag två gånger denna vecka enbart åt spenatstuvning och makrill till lunch.

I gengäld åt och drack jag av hjärtans lust i lördags, då vi besökte några goda vänner. Supergod kinamat, med kyckling, vårrullar och goda såser. Och detta skedde alltså efter invägningen. Så det är bara att kompensera med lite extra träning nästa vecka!

Klicka på bilden för nästa graf!

Idag kunde man se vitsen av att mäta och göra diagram. Lite dagen efter så där, mörkt och kallt ute, det hade varit lätt att stanna inne. Men jag behövde några extra kilometer för att uppfylla kvoten (30-40 km/vecka). Så det blev sju kilometer med intervaller, och därmed klarade jag av den planerade träningen även vecka 43.