tisdag, oktober 17, 2006

Operation Poseidon - medeldistans


Idag har jag börjat att följa min träningsplan, och körde ett medeldistans pass på 10 km. Jag lät pulsklockan styra och körde med riktigt låg fart, med en puls på under 135. Det tog mig 75 minuter men jag kände mig helt fräsch efteråt.

För er som själva inte motionerar kan jag meddela, att skriva att man sprungit 10 km på 75 minuter är lika allvarligt som att blotta sig i Eriksdalsbadet. (Det har jag också gjort, det var kul.)(Nej, det sista var ljug, sånt gör inte jag, inte med den kroppen...) Men jag har mina mål och mina metoder, jag motionerar bara för min egen del. Och kan glädjas åt andras framgångar både i stort och i smått.

För att nå målet att springa 20 km under 2:10 före jul, krävs det att jag kommer ner på 62-63 minuter på milen. Det borde inte vara några problem.