söndag, oktober 22, 2006

Operation Poseidon - summering vecka 42

Igår sprang jag 20km helt styrd av pulsklockan. 2:35 är förstås väldigt långsamt, och man undrar om jag verkligen ska nå 2:10 som är målet innan jul. Men med denna löpning uppfyllde jag träningsplanen för veckan och har dessutom referenstider på 10km och 20km att försöka förbättra.

Klicka på bilden för nästa graf!

Viktmässigt ser det väldigt bra ut (87 kg), även om man får vara lite försiktig efter stora viktras. Så jag blir nöjd om jag kan hålla den nya vikten inför nästa veckas mätning.

Jag kommer alltså att forstätta på samma spår även nästa vecka. Jag har ingen speciell diet, utom att jag äter mindre och försöker undvika snabba kolhydrater, dvs. en liten lutning åt GI-metoden. Om träningen ger resultat får vi se längre fram, men den känns bra och jag har kommit upp i ett bra kilometerantal, och tänker ligga på mellan 30 - 40 kilometer/vecka fram till jul.