tisdag, juni 06, 2006

Blandade kommentarer

Göteborgsvarvet är ett mycket trevligt motionslopp. Ett stort minus dock för logistiken vid målet i Slottskogen. Lång kö för att få medalj, då man delvis står i en iskall dusch som man inte bett om att få. Och sedan minst en halvtimme för att lyckas tränga sig ut från Slottskogsvallen. Hur skulle en utrymning gå till vid fara?

En stor eloge till alla barn och ungdomar som hjälper till, speciellt vid Stockholm Marathon och Lidingöloppet. Ungdomar kan ju vara lite störiga och "off", men dessa exemplar är bara trevliga, vänliga och hjälpsamma. Än en gång: heder åt dessa barn och ungdomar, samt deras ledare och föräldrar som säkert föregått med gott exempel.

Jag får gåshud i hela kroppen när man blir omsprungen av ledaren i loppet, och alla, publik och deltagare, applåderar henne/honom oavsett varifrån dom kommer. En härlig känsla av gemenskap, att deltaga i något större än en själv.

Var är ni nu för tiden, varför hör ni aldrig av er? Det var alldeles för länge sen vi sågs. (Fritt efter Thomas Ledin.) Kära Blogg IF medlemmar: vad gör ni, vad har ni för mål? Är löparskorna lagda på hyllan? Skriv en rad här på bloggen, till er och vår inspiration.

Nya medlemmar/skribenter är också hjärtligt välkomna. Klicka på klubbmärket så får ni min e-mail adress. Kära Svåger Erland. Du borde definitivt komma ut ur garderoben och börja skriva för Blogg IF. (Jag dedikerade mitt första Gbgvarv till Svåger Erland, eftersom det var hans telefonsamtal som fick mig att snöra på mig löparskorna när det såg som mörkast ut.)