måndag, september 18, 2006

Segerundan

Efter drygt tre år som skåneboende har jg nu hunnit skaffa mig vissa skånska traditioner. Dit hör t ex att springa Segerundan på 48 minuter och 1 sekund, det gör jag tydligen varje år. Märkligt hur man kan hamna på exakt samma sekund.

Hur som helst, jag är nöjd med att sommarens träning har resulterat i någorlunda bra flås. Gick ut lite lugnare än i fjol (9.40 på 2km), rullade på helt OK fram till 5 som passerades på 23.25. Andra halvan är backigare, (och jag var tröttare), tog således en minut längre. Trodde jag skulle komma under magiska 48 minuter, men icke - 48.01 en gång till.

Arrangemanget helt OK - fast minskande antal löpare verkar det som. Vädret soligt men rätt blåsigt där ute på Bulltofta.

I fjol var jag löparinvalid efter det här loppet o tog inte ett steg på resten av året. I år har jag lite ont men hoppas vara igång med jogg redan denna vecka. Ser fram emot nästa lopp som kan bli Yddingeloppet 12 km i slutet av oktober.

1 Comments:

Blogger BGAN said...

Grattis! Och kul att du skriver lite igen!

3:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home