måndag, juli 04, 2005

tips om löprundor

Jag vet att några av er redan känner till löpning.se men jag tänkte ändå puffa lite för den. Jag har nu lagt in mina tre senaste långpass och fått reda på hur långt det blev, när jag springer går jag ju endast efter tid.

Igår var jag ute på en tretimmarsvända som visade sig vara 21.37 km, förra veckan sprang jag 2.5 timmar vilket blev 19.02 km. Siffrorna får man väl ta med en nypa salt, det är ju svårt att få exakt det man sprungit eftersom inte alla cykelbanor och stigar är med.

Om ni vill leta efter mina rundor så sök på "robinsonsteff" som är mitt användarnamn :-)

3 Comments:

Blogger steffanie said...

Thanks! :-) I saw you registered too. Looking forward to some great Umeå-runs! :-)

10:33 em  
Blogger BGAN said...

Kul! Har lagt in en egen runda som jag misstänkte låg på 11,5 - 12 km. Visade sig vara 11.75, något som jag för mig själv kommer att avrunda till 12 eftersom stigarna trots allt vindlar sig fram lite grand.

När du springer i tre timmar, joggar du hela tiden eller lägger du in gång pass också, Steffi?

10:57 fm  
Blogger steffanie said...

Bosse>> Planen är att gå 2-3 minuter varje halvtimme för att under denna tid kunna få i mig vätska och eventuellt lite färdkost. I söndags var jag dock tvungen att dricka oftare pga av värmen. Går också i väldigt branta backar. Det känns inte så meningsfullt att lägga krut på att "klara" dom när jag ändå skall vara ute så himla länge. Då är det bättre att ligga på en jämn ansträngningsgrad tycker jag.

Mats>> Jag valde robinsonsteff nångång för hundra år sedan (tror det var på Lunarstorm första gången!) när jag precis sökt till Robinson och tyckte det var lite roligt. Sen har det hängt kvar eftersom det är ett namn som hittills alltid varit ledigt när man ska registrera sig på olika sajter :-)

10:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Home