lördag, juli 02, 2005

Hela Världen

Ibland känns cybervärlden så liten och intim så att man tror att alla människor även geografiskt finns nära. Skön känsla, men det gör att jag ibland skriver som om alla läsare och skribenter skulle bo i Stockholm, och svänger mig med lokala ortsnamn som om de vore allmänt kända i hela världen. Som gammal Borås-grabb borde jag veta bättre.

En av fördelarna med en virtuell idrottsklubb är just att vi kan stötta och inspirera varandra oberoende av tid och rum. Det är bara att hoppas att fler sluter till från alla landsändar och även utanför landets gränser. Och jag ska försöka vidga mitt eget geografiska perspektiv i fortsättningen.

Några av oss har pratat lite löst om att springa Hässelby-loppet i västra Stockholm i oktober. Det sägs att det är en snabb bana som ger goda tider på milen. Jag har inte bestämt mig ännu och inte heller detaljplanerat oktober så vi får se. Men eftersom jag bor på lätt gångvägs avstånd från starten, skulle en idé kunna vara att använda mitt hem som bas för dusch och omklädnad (och kanske bostad för inresande medlemmar...), och sedan avsluta med en liten middag. Se det som en lös idé än så länge, men fundera på saken!

1 Comments:

Blogger steffanie said...

Det var ett generöst erbjudande, Bosse! :-) Om inte Hässelby krockar med Sörmland Ultra så kommer jag definitivt springa den.

10:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home