söndag, september 25, 2005

Lidingöloppet 2005

Så var det äntligen klart, 30 tunga kilometer bakom sig. Är lite besviken på min sluttid, hade nog väntat mig att springa minst 20 minuter fortare. Men nu är det gjort, medaljen bärgad. Och nu kan jag ha som mål att förbättra tiden i nästa års Lidingölopp.

Har jag sett rätt var det tre st Blogg IF:are som gick i mål, Micke (bäst), Jesper och Bosse (trea). Jesper slog mig med snöpliga 35 sekunder.



Vill tacka alla arrangörer (och deltagare) som gjorde loppet till en stor succe. Speciellt trevligt med alla ungdomar som arbetar runt banan och orkar hålla humöret uppe till och med när sådana som jag kommer hasande.

Det var också kul att se alla privatfester runt om, där några hade egna vätskekontroller med godis. Och ett litet tack till den gentleman som jag faktiskt sprang (gick) förbi, och som gav mig en bit druvsocker när jag som mest behövde det.

På onsdag börjar träningen inför Göteborgsvarvet.

8 Comments:

Blogger steffanie said...

Grattis grattis grattis till er alla!!! Känns jättetrist att inte ha varit med! :(

8:46 em  
Blogger Unknown said...

Stort grattis från Skåne också! Måste kännas underbart nu...kanske inte i benen men i huve't!

11:26 em  
Blogger BGAN said...

Steffi, synd du inte kunde vara med. Tyvärr blev det dålig uppslutning från damsektionen.

Jakob, tack! När får vi se dig på Lidingö? Redan nästa år hoppas jag.

9:32 fm  
Blogger Jesper said...

Ja, det var på håret att jag kom i mål. Helt sjukt trött!

Vid två tillfällen, först vid 15km och sedan vid 20km var jag säker på att bryta.

Nu först fattar jag skillnaden på Marathon och LL. Troligen första och sista gången för mig...

Bra jobbat Bosse och Micke!!

8:27 em  
Blogger Unknown said...

Har alltid haft Lidingö som en av de där sakerna jag vill göra innan jag dör (till skillnad från t ex ett vanligt maratonlopp, som inte alls känns särskilt viktigt att ha gjort). Men just nu tränar jag inte (o bloggar heller inte följakrtligen) pga ben/rygg/höftproblem som kanske är ischias, kanske nåt annat. Hoppas vara igång snart igen, så kanske kanske, kanske blir det Lidingö 2006.

PS. Göteborg i majvärmen är lockande....;-)

12:08 fm  
Blogger Unknown said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

12:08 fm  
Blogger BGAN said...

Jo, Jakob, Gbgvarvet är riktigt kul, kan rekommenderas!

Jebo, sov på saken, så syns vi på pastapartyt nästa år igen. Så har vi skapat en liten tradition!

8:57 fm  
Blogger Mikael said...

Loppet var tungt för mig också. Låren krampade ordentligt när jag satt mig ner efter målgång.

Det var första gången jag inte förbättrade min sluttid, men det stod klart för mig redan efter 15 km, så jag hade tid på mig att vänja mig vid tanken. Sista milen bevakade jag mest så att jag inte riskerade att missa skamgränsen på tre timmar.

Jag tror det var grundträningen som gjorde skillnaden. Min sommarförkylning gjorde att jag missade tre långpass och det gjorde den stora skillnaden. Sedan körde jag inte lika mycket backpass som förra året heller.

Lite känningar i hälsenan gör att jag lutar åt säsongsuppehåll redan nu. Ska nog cykla lite i stället.

Men sammantaget var Lidingöloppet 2005 som vanligt ett trevligt arrangemang, och i år hade de ryckt upp sig ett snäpp på väskutlämningen också, mycket bra.

11:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home