söndag, november 27, 2005

Vasaloppsfråga

Jag fick ett mail från Fredrik som jag ej kan svara på. Hoppas att någon i vår kära läsarkrets har några bra förslag.

------------------------------------------------------------------------
Hej
Jag ska för första gången åka Vasaloppet i år. Nu är jag tyvärr ganska
mycket plattfot. När jag sökte på "plattfot/vasaloppet" på nätet kom det
upp 3 sidor. En var
"http://bloggif.blogspot.com/2005_06_01_bloggif_archive.html" och när jag
läste lite i texten kunde jag förstå att vi har en person till med
plattfötter som i sin tur redan åkt Vasaloppet.
Mina frågor till dig. Är det några speciella skor eller inlägg man ska ha
för att få stadga i fötterna? Hoppas du har något kloka tips till mig, nu
när jag ger mig på mitt livs utmaning.

Hälsningar Fredrik
------------------------------------------------------------------------

1 Comments:

Blogger Jesper said...

Som tur är lider jag inte av samma problemsom ni. Ändå skulle jag testa att skaffa formgjutna sulor (skaffade det själv inför stockholm marathon för ngt år sedan). Det är väldigt skönt och de finns att få i olika material berodend på vad man har för fot och hur man ska använda dem. De går även att flytta mellan olika skor (löparskor/pjäxor).
Nackdelen är att de kostar en slant, jag tror jag betalade runt 1500:- för mina, nu har jag haft dem i ca 250 mil och de funkar fortfarande utan problem, så slår man ut det är det kanske inte så värst mycket...

12:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home