torsdag, juni 09, 2005

långsam långlöpare

Jag kommer aldrig vinna något kortdistanslopp. Som löpare är jag långsam och förhoppningsvis seg och tror därför att jag blir bättre ju längre distansen är :-) Jag har två motton: Trägen vinner och Man kan inte rasta sig i mål.

Jag har sprungit kortare motionslopp av och till i säkert 10 år. Dock har jag aldrig löptränat regelbundet eller haft några egentliga målsättningar med mitt deltagande. Men det ska det bli ändring på nu! Efter maradebuten i lördags, som jag klarade på 5.36, har jag fått blodad tand och nu tänker jag försöka bli både snabbare och tåligare.

Säsongens målsättningar omfattar: Trosa Stadslopp (8,9 km), Tjejmilen (10 km), St Eriksloppet (21,1 km), Lidingöloppet (30 km) och den riktigt stora utmaningen: Sörmland Ultra marathon (50 km).

Sprang Kungsholmen halvmara i maj på 2.20 och skulle vilja förbättra den tiden till St Eriksloppet i september med så mycket som 20 minuter, till cirka 2 timmar alltså. Vet inte om det är möjligt men försöka duger! :-)

Bor i Bandhagen söder om Stockholm och springer där eller eller i anslutning till jobbet som ligger på Kungsholmen.

2 Comments:

Blogger BGAN said...

Välkommen in i matchen!

1:09 em  
Anonymous Anonym said...

En riktigt ordentlig utmaning vore den längsta sträckan i Lapland Ultra (http://www.laplandultra.nu/) i mina hemtrakter - 10 mil! Men det kanske får bli målet för nästa år? Annars finns även kortare sträckor (om man tycker att maraton är kort vill säga). Det måste vara läckert att springa i midnattssolen i det ödsliga landskapet... Måste dock erkänna att jag aldrig själv testat :-) . Lycka till med att uppnå dina mål!

4:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home